Ny serviceportal fra FARTT Service

Fra og med mandag 16. september vil vi ta i bruk ny serviceportal som vil bringe en rekke fordeler for alle.  Systemet er laget for å forbedre effektiviteten og kvaliteten på våre tjenester, samtidig som det gir deg en bedre brukeropplevelse.

Serviceportalen er laget slik at du enkelt kan velge temaet du ønsker mer informasjon om. For hvert tema finner du informasjon og en knapp for å melde inn en henvendelse.  Vi har også en kunnskapsbase hvor du kan søke etter informasjon, enten gjennom søkefeltet på hovedsiden eller ved å navigere til kunnskapsbasen i menyen.

Vi ønsker å begrense telefonhenvendelser til kritiske hendelser, slik at vi kan gi deg best mulig bistand når det virkelig trengs. Er det problemer du ikke får løst via serviceportalen er vi selvfølgelig fortsatt tilgjengelig på telefon: 47619900

Hvorfor ny serviceportal?

  • Dette vil gi deg som bruker tilgang til informasjon og veiledninger på en plass. Du vil også finne informasjon utenfor våre åpningstider
  • Dette vil gi oss som saksbehandlere bedre oversikt over trender og felles feil, slik at vi kan jobbe proaktivt for dere som brukere
  • Du som bruker, vil hele tiden ha oversikt over dine innmeldte saker og følge fremdriften mot løsning
  • Vi vil kontinuerlig utvikle hjelpeartikler i samarbeid med dere, slik at vi møter ditt behov. Det er derfor viktig at dere gir oss ærlige tilbakemeldinger hele tiden. Vi som saksbehandlere vil kunne dokumentere dine henvendelser og få et bedre overblikk over deres utfordringer.  Serviceportalen gjør at du kan dele dine problemer/løsninger med andre kollegaer som har samme utfordringer.  Du som bruker, kan gi oss direkte tilbakemeldinger på kvaliteten av løsningsforslag, noe som gir oss et godt verktøy for videre utvikling

Du som bruker, vil øke din kompetanse ved hjelp av tilgang til kunnskapsbasen og veiledninger.  Du kan laste ned appen slik at du alltid har serviceportalen i lomma. Rapporter og statistikker, vil kunne gi oss og øvrige sektorer en bedre oversikt over hvor og hvordan vi bør agere proaktivt.

Vi ser frem til å ta i bruk vår nye serviceportal og er har tro på at dette vil gi en betydelig forbedring i vår service og støtte til dere.

Deres tilbakemeldinger er alltid viktig for oss, og vi oppfordrer til å dele deres erfaringer og innspill slik at vi kan fortsette å forbedre oss. Deres tilbakemeldinger er alltid viktig for oss, og vi oppfordrer til å dele deres erfaringer og innspill slik at vi kan fortsette å forbedre oss.

Serviceportalen finner du på https://www.fartt.no på mandag. Snarveien legges også ut i alles lokale nettleser.

Du finner en liten innføring på forsiden, de fleste menyer vil være selvforklarende.

Veiledning for hvordan du kommer i gang med portalen

Hvordan påvirker dette deg?

  1. Du logger deg på serviceportalen for å undersøke om det finnes løsning på ditt problem før du lager en ny supportsak
  2. Ny supportsak registreres via portalen
  3. Svar på aktive saker utføres via portalen (lenke finnes i e-postkvitteringen du mottar ved registrering av sak)
  4. Hvis FARTT Service har en hendelse som påvirker flere, legges det ut en melding i portalen og du kan registrere din sak ved å angi at du er berørt, uten å lage ny sak)
  5. Driftsmeldinger vil bli publisert i portalen
  6. Intern informasjon (Intranett) er fortsatt tilgjengelig på FARTT Intranett

NB! Ny serviceportal har ny grafisk profil og nytt selskapsnavn. IKT Fjellregionen IKS endrer navn til FARTT IKT snart.

PC ikon med FARTT Service