Meld fra

I samarbeid med KS og en arbeidsgruppe bestående av flere kommuner har oppdragstaker laget en informasjonskampanje. Kampanjen består av ti temaer – der ett tema rulles ut per måned i totalt ti måneder. Tema i november handler om at ansatte alltid kontakter FARTT Service eller melder avvik eller rapporterer dersom de er usikre på e-poster/meldinger.

Film

Se video, skru på lyd

Se video, skru på lyd

Månedens tiltak

  • Jeg skal bli flinkere til å melde inn feil jeg ser på jobb.
  • Jeg skal senke terskelen for å ta kontakt med FARTT Service når jeg får e-post eller SMS jeg er usikker på.
  • Jeg skal løfte temaet rundt avvik under lunsjen hos oss for å skape bevissthet.
  • Jeg skal oppfordre mine kollegaer til å melde inn feil og mangler de opplever.

Om kampanjen

I samarbeid med KS og en arbeidsgruppe bestående av flere kommuner har oppdragstaker laget en informasjonskampanje. Kampanjen består av ti temaer – der ett tema rulles ut per måned i totalt ti måneder. Hver måned har et klart budskap, og målet er å sikre at de kommuneansatte endrer vaner. 

Hver måned kommer det et nytt tema, og vi oppfordrer alle til å se begge videoer. Ta en titt rundt om i kommunale bygg i din kommune for plakater med månedens tema.